Inte tillräckligt mycket AIK:are?

 

Det finns någonslags idé inom familjen som jag inte gillar. Det spys ut i forum, på Fejan, twitter och ibland f2f. Det här med att någon skulle vara mer AIK:are än någon annan.

Jag gör ganska mycket i AIK, jag är vid den här åldern ganska medveten om hur mycket tid (och pengar ) jag lägger ned. Och jag lägger ned för mycket tid ibland (Läs: ofta) och ändå kan det komma folk och säga: Va ska du inte på finalen i (lägg in valfri förening), är du inte AIK:are. Som om man vore mindre AIK:are för att man inte prioriterar in en annan sport.

Jag undrar vad det är för fel på folk som resonerar så?

Hur mycket engagemang (förutom att gå på matcher) lägger de själva ned i föreningen?

Jag medger att jag är extremt dålig på att besöka andra delar av AIK, jag har sett en innebandymatch (premiären) denna säsong, en damhockeymatch förra säsongen, inte en enda boulmatch, ingen bandy och (lägg in allt utom herrfotboll och herr ishockey). Eller ja ungdomshockeyn har jag tittat på en del förstås.

Men om jag lägger all fritid på hockey och fotboll är jag mer AIK:Are än “Pelle” som lägger ned lika mycket tid i innebandyn?

Nej.

Fick någon konstig slags insäljning av något företagsinitiativ inom föreningen, att jag borde lägga ned företagets pengar i hockeyn som om inte tiden jag lägger ned kostar massa pengar för mig och ger de massa saker som de annars hade fått betala för.

Så jag blir förbannad när folk kallas mindre AIK:are bara för att de råkar ha färre timmar över, eller bor i någon annan världsdel.

Vi är AIK, vi tar hand om alla i vår familj och i en familj är alla olika.

Leave a comment

Filed under AIK

Leave a Reply

